Credinţă sau fapte?

—19 iulie 2009


de Petru Beltechi

Faptele Apostolilor

Dacă până acum am întâlnit în cartea Faptelor opoziţie împotriva Evangheliei care venea din afară, prin iudaismul apostat şi opoziţie din partea culturii păgâne, vom vedea că opoziţia împotriva Evangheliei se ridică şi din sânul bisericii. De acum încolo Evanghelia este definită în termeni teologici, ca să nu lase locul unor interpretări greşite în sânul bisericii. După cum vedem în acest capitol 15 din Fapte, doctrina mântuirii a fost una din primele doctrine care trebuiau definite. De aceea Pavel şi Barnaba s-au dus la Ierusalim să definească termenii mântuirii cu liderii bisericii din Ierusalim din sânul căreia:

Câţiva oameni, veniţi din Iudea, învăţau pe fraţi şi ziceau: “Dacă nu sunteţi tăiaţi împrejur după obiceiul lui Moise, nu puteţi fi mântuiţi.”

Dacă suntem surprinşi de împotrivirea faţă de doctrina biblică a mântuirii, atunci s-ar putea să fim surprinşi şi de reacţia promptă a lui Pavel. Oare n-ar fi trebuit ca Pavel să fie mai tolerant? Nu era oare momentul pentru asta?

Categoric nu, pentru că era la mijloc Evanghelia, termenii mântuirii. Dacă ar fi tăcut acum, dacă ar fi fost toleranţi acum, ar fi fost lipsiţi de loialitate faţă de adevărul lui Dumnezeu, faţă de doctrina mântuirii şi libertatea spirituală a celor mântuiţi.

Doctrina mântuirii nu este negociabilă. Există probleme secundare în practicile noastre care pot fi diferite de la biserică la biserică, dar termenii şi condiţiile mântuirii nu pot să difere. 

Descarcă acest mesaj +

Exprimă-ţi părerea completând următorul formular:

Care este a treia lună din an?